Wij maken gebruik van cookies waarmee we interessante statistieken genereren. Daarmee kunnen we elders op het internet gerichte aanbiedingen doen en onze website verbeteren.
Als je je nu niet uit de voeten maakt, nemen we aan dat je cookies niet erg vindt. Parameters voor cookies instellen  

Algemene voorwaarden

1. Wie zijn wij?

CAPITAINE TRAIN SAS handelt onder de naam Trainline, een vereenvoudigde aandelenvennootschap met een gedeeld kapitaal van 118.513,94 euro, met zetel in Parijs (75009) – 20 rue Saint-Georges. Het bedrijf is opgenomen in het handels- en vennootschapsregister van Parijs onder nummer 512 277 450, intracommunautair BTW-nummer: FR58512277450 (hierna genoemd “Trainline Europe” of “we”, “ons”, “wij”).

Je kunt contact opnemen met onze klantenservice door op de volgende link te klikken – www.trainline.nl/support

Via de website www.trainline.nl (hierna genoemd “de website”) en de mobiele applicaties iOS-applicatie en android- applicatie (hierna “de mobiele apps” genoemd), kun je via Trainline Europe dienstregelingen en prijzen voor kaartjes bekijken voor een geselecteerde reis en rechtstreeks kaartjes boeken op de website en mobiele applicaties (hierna de “boekingsdienst” genoemd). Trainline handelt uitsluitend als officiële tussenpersoon namens de operators die in dit document genoemd worden. Trainline levert geen transportdiensten en is uitsluitend verantwoordelijk voor de levering van de boekingsdienst in zoverre bepaald in deze algemene voorwaarden.
Deze boekingsdienst wordt aan iedereen aangeboden, zowel natuurlijke personen als rechtspersonen met handelingsbevoegdheid of ouderlijke toestemming waardoor zij een bestelling kunnen plaatsen op de website en de mobiele apps (hierna “de klant”, “de gebruiker”, “je” en “jouw” genoemd).
Het gebruik van de boekingsdienst is onderhevig aan deze algemene voorwaarden en het privacybeleid (hierna de “algemene voorwaarden” genoemd). Als je naar onze website en mobiele apps navigeert, hierop surft en ze gebruikt, en als je boekingen plaatst, dan heb je nota en kennis genomen van het feit dat je de algemene voorwaarden hebt gelezen, begrepen en geaccepteerd. Als je niet hiermee akkoord gaat, dan vragen we je de boekingsdienst niet te gebruiken.

Je accepteert het gebruik van e-mailberichtgeving voor het ontvangen van informatie die je aanvraagt betreffende het afsluiten of het tenuitvoerbrengen van het contract met Trainline Europe.

2. Onze operators

2.1. Boeken bij Trainline Europe

Reizen geboekt op de website en apps worden exclusief geleverd door meerdere spoorwegmaatschappijen of wegvervoerders (hierna “de operators” genoemd) en Trainline Europe verkoopt treinkaartjes voor dergelijke reizen via de boekingsdienst (hierna de “treinkaartjes” genoemd).
Treinkaartjes verkocht door de operators zijn de enige treinkaartjes die verkocht worden via de boekingsdienst. Ritten die aangeboden worden door andere operators, verschijnen niet in je zoekresultaten.
Wij melden dat treinkaartjes die gekocht zijn via de boekingsdienst onderhevig zijn aan de algemene voorwaarden van de respectievelijke operators. Deze algemene voorwaarden kun je inkijken tijdens de bestelfase en voordat je een betaling uitvoert.

2.2. Boeken via diensten van derden

Op onze pagina met resultaten bieden we mogelijk een directe koppeling naar de boekingspagina’s van externe providers waar je de betreffende treinkaartjes kunt kopen en reserveren. Alle contracten gerelateerd aan de reisproducten die je boekt op de websites van externe providers worden afgesloten tussen jou en de betreffende provider; hierop zijn uitsluitend zijn algemene voorwaarden van toepassing. Annuleringen of wijzigingsaanvragen voor dergelijke boekingen moeten rechtstreeks ingediend worden bij deze externe providers.

3. Zo werkt de boekingsdienst

De boekingsdienst biedt informatie over de treinkaartjes die door de operators worden aangeboden en maakt het mogelijk om deze treinkaartjes te boeken. Deze informatie leveren wij gratis.

3.1. De klant

Je kunt ervoor kiezen om een persoonlijke account aan te maken (hierna “de account” genoemd) om zo de boekingsdienst te gebruiken, maar je kunt de boekingsdienst ook gebruiken als gast.
Trainline Europe behoudt zich het recht voor om de aanmaak van een account of toegang tot de boekingsdienst op grond van rechtmatige redenen te weigeren.

Als je persoonlijke informatie registreert bij de aanmaak van je account, moet je er zeker van zijn dat de verplichte informatie juist en volledig is en regelmatig wordt bijgewerkt. In het geval dat de verificatieprocedure wordt uitbesteed aan externe serviceproviders (met name Facebook) moet je ervoor zorgen dat de informatie juist is nadat het account automatisch is aangemaakt.

Als je account is aangemaakt, ontvang je een persoonlijk wachtwoord. Je bent als enige en volledig verantwoordelijk voor het gebruik van dit wachtwoord en dient ervoor te zorgen dat dit privé blijft. Als het wachtwoord gestolen wordt of vergeten is, ben jij ten opzichte van Trainline Europe aansprakelijk voor de schadelijke gevolgen hiervan en moet je zo snel mogelijk contact opnemen met Trainline Europe. Indien de verificatieprocedure wordt uitbesteed aan externe serviceproviders (met name Facebook) dan worden de identificatiemiddelen die bij deze serviceproviders zijn gekozen, gebruikt om jou te identificeren.
Met uitzondering van het gebruik van de dienst Trainline for Business , verklaar je dat je de boekingsdienst uitsluitend voor persoonlijke en niet-commerciële doeleinden gebruikt en uitsluitend voor je eigen behoeften of voor een andere persoon (natuurlijke persoon of rechtspersoon) in de naam van en namens degene voor wie je gemachtigd bent te handelen. Je verklaart tevens dat je de eigenaar bent van of dat je gemachtigd bent voor het gebruik van betaalmethodes of bankgegevens die gebruikt worden voor de betaling van de bestelling geplaatst op de website of mobiele apps of voor alle bedragen die je Trainline Europe verontschuldigd bent.

Geautomatiseerd gebruik (scripts, robots enz.) van de website en mobiele apps is verboden en kan leiden tot schorsing van je account. Verzeker je ervan dat het e-mailadres geleverd aan Trainline Europe juist is en dat onze e-mails niet geblokkeerd worden door je internetprovider of in je spammap belanden.

3.2. De passagiers

Je kunt treinkaartjes kopen voor een groep personen (hierna de “passagiers” genoemd en individueel “passagier”). Als je een account hebt, dan kun je zoveel passagiers als gewenst aan dit profiel toevoegen. Je bent verantwoordelijk voor de levering van de persoonlijke informatie van elke reiziger en je moet ervoor zorgen dat je toestemming van de reizigers hebt om deze informatie te gebruiken. Aangezien deze informatie nodig is voor het uitgeven van de treinkaartjes door de operators, kan Trainline Europe niet verantwoordelijk worden gesteld voor het uitgeven van een treinkaartje met foutieve informatie indien dergelijke informatie door jou is geleverd.
Trainline Europe herinnert je eraan dat klanten- en kortingskaarten normaal gesproken strikt persoonlijk zijn en daarom ingevuld moeten worden voor de juiste reizigers. Meer informatie over de regels kan gevonden worden in de algemene voorwaarden van de operator.

3.3. Beschrijving van de boekingsprocedure:

Als je een account hebt, dan verloopt de procedure voor het boeken van treinkaartjes aan de hand van een paar snelle stappen:

  1. Eerst moet je de benodigde informatie over je rit invoeren: je kunt vertrek- en aankomststations invoeren, reizigers selecteren (of toevoegen) en reisdata kiezen.
  2. Vervolgens wordt het resultaat van je zoekopdracht getoond, waarbij alle beschikbare vertrekmogelijkheden worden weergegeven. Hieruit kies je de vertrekmogelijkheid die het beste bij je past. Afhankelijk van de spoorwegonderneming kun je reisklasse, stoelvoorkeuren en aanvullende opties kiezen (indien beschikbaar), zoals extra bagage, maaltijd aan boord of ruimte reserveren voor de fiets. Zodra je dit gedaan hebt, kun je klikken op de knop “Toevoegen aan winkelwagen” en ofwel dezelfde procedure herhalen voor het retourticket of meteen betalen, in het geval van een enkele reis. Het treinkaartje wordt tot de aangegeven tijd opgeslagen in je winkelwagen; dit houdt in dat de prijs en stoelen gegarandeerd zijn tot de aangegeven vervaldatum (meer informatie over treinkaartjes van de Deutsche Bahn en buskaartjes in paragraaf 3.3).
  3. Je kunt vervolgens betalen door te klikken op de knop “Betalen” in je winkelwagen.
  4. Hierna kun je de gewenste betaalmethode kiezen en je betaalgegevens invoeren (indien vereist) en tot slot de algemene voorwaarden van Trainline Europe en de operator accepteren. Je kunt je betaling afronden door te klikken op “Betalen”. Afhankelijk van je betaalmethode, kan een 3D beveiligingsverificatie voor je betaling vereist zijn, en moet je een vooraf ingesteld wachtwoord invoeren of een SMS-code die je bank je per sms heeft gestuurd.
  5. Vervolgens ontvang je een bevestiging van je betaling; indien van toepassing heb je de optie om je kaartgegevens op te slaan voor toekomstig gebruik. Als je klikt op “Ok”, word je teruggestuurd naar de sectie “Treinkaartjes” van je account waar de reisgegevens van je rit staan vermeld en waar je je treinkaartje kunt downloaden (als het een e-ticket betreft). Daarnaast kun je aankomende reizen of reizen die je reeds hebt gemaakt bekijken.

Als je treinkaartjes boekt zonder account, als gast, dan verloopt de boeking op de volgende manier:

  1. Je moet alle benodigde benodigde gegevens voor je zoekopdracht invoeren: vertrek- en aankomststation, reisdata en de details van elke passagier (leeftijd, en indien nodig, klantenkaarten of abonnementen).
  2. Vervolgens wordt het resultaat van je zoekopdracht getoond, waarbij alle beschikbare vertrekmogelijkheden worden weergegeven. Hieruit kies je de vertrekmogelijkheid die het beste bij je past. Afhankelijk van de spoorwegonderneming kun je reisklasse, stoelvoorkeuren en aanvullende opties kiezen (indien beschikbaar), zoals extra bagage, maaltijd aan boord of een ruimte voor de fiets.
  3. Zodra je dit hebt gedaan, kun je klikken op de knop “toevoegen aan winkelwagen” en ofwel dezelfde procedure herhalen voor het retourticket of, in het geval van een enkele reis, worden doorverwezen naar een nieuwe pagina waar je alle benodigde informatie voor elke passagier kunt invoeren. Je kunt het primaire e-mailadres invoeren waarop je treinkaartjes en boekingsinformatie wilt ontvangen zodra de betaling is afgerond. Vervolgens kun je klikken op “Boeken” en wordt er een bevestiging en samenvatting van je boeking getoond. Daarnaast wordt je treinkaartje gedurende de aangegeven tijd bewaard; daarna vervalt het en worden alle gegevens automatisch verwijderd (meer informatie over de Deutsche Bahn en buskaartjes in paragraaf 3.3).
  4. Als je door wilt gaan met je reservering, kun je betalen door te klikken op de knop “Betalen”. Er verschijnt een nieuw venster, waar je de gewenste betaalmethode kunt kiezen en waar je meer gegevens kunt invoeren (indien vereist). Je wordt gevraagd om de algemene voorwaarden van Trainline Europe en de operators te accepteren. Je kunt je betaling afronden door te klikken op “Betalen”. Afhankelijk van je betaalmethode, kan een 3D beveiligingsverificatie voor jouw betaling vereist zijn, en moet je een vooraf ingesteld wachtwoord invoeren of een SMS-code die je bank je per sms heeft gestuurd.
  5. Zodra je betaling is afgerond, wordt een bevestiging weergegeven dat je betaling is gelukt. Als je klikt op “Ok” word je doorgestuurd naar de bevestigingspagina van je boeking met reisinformatie over de rit en het e-mailadres waarnaar de bevestigingsmail en het treinkaartje (indien van toepassing) zijn verzonden.

3.4. Selectie van treinkaartjes

Trainline Europe gaat uiterst zorgvuldig te werk wat betreft de presentatie en beschrijving van de zoekresultaten die we je tonen. Ondanks onze moeite en doordat de weergegeven prijzen in de zoekresultaten aan ons geleverd worden door de operators, kunnen we echter niet garanderen dat alle informatie in onze boekingsdienst (inclusief dienstregelingen, real time gegevens en tarieven) correct zijn.
Afhankelijk van de wijze waarop de procedure van de operators voor het prijzen van ritten functioneert, kunnen prijzen te allen tijde veranderen, met name tussen de tijd dat ze weergegeven worden op de zoekresultatenpagina en de uiteindelijke selectie vóór betaling. Daarom informeren we je over het moment tot wanneer de tarieven en stoelen gegarandeerd kunnen worden nadat de treinkaartjes geselecteerd zijn. Let erop dat de prijzen van de Deutsche Bahn en bus niet gegarandeerd kunnen worden; in geval van tegenstrijdigheid tussen prijzen weergegeven in de winkelwagen en de daadwerkelijke prijs van het treinkaartje ten tijde van betaling, informeert Trainline Europe je onmiddellijk over deze tegenstrijdigheid en annuleert de betaalprocedure. Er wordt geen geld ter waarde van het bedrag van de treinkaartjes van je bankrekening afgeschreven en de treinkaartjes worden niet geleverd.
Trainline Europe presenteert de treinkaartjes die de operator online wil verkopen; andere producten worden mogelijk aangeboden maar worden weergegeven als “niet verkrijgbaar”.

3.5. Betaalmethodes

Als je over een account beschikt, kun je ervoor kiezen om alle of een gedeelte van de treinkaartjes in de winkelwagen te betalen. Als je niet over een account beschikt, moet je alle treinkaartjes in de winkelwagen betalen, maar kun je elk treinkaartje eenvoudig uit de winkelwagen verwijderen.

De geaccepteerde betaalmethodes zijn de volgende:

De operators iDTGV en OUIGO verwerken de betalingen zelf en accepteren uitsluitend betalingen per bankpas (maestro, Visa en Mastercard) en Apple Pay.

Betalingen worden uitgevoerd in euro, maar je kunt de tarieven op je computer of apparaat bekijken in de munteenheid naar keuze.

Weergegeven prijzen zijn in euro, inclusief alle belastingen.
Voordat je kunt betalen, moet je deze algemene voorwaarden accepteren, evenals de algemene voorwaarden van de verschillende operators die de relevante treinkaartjes verkopen.
Als je betaalt met bankpas, Amex BTA of met een tegoedbon, moet je klikken op “Nu betalen” om de bestelling af te ronden. Het totale te betalen bedrag wordt weergegeven op de knop. Als je betaalt met PayPal of Apple Pay, moet je klikken op “Nu betalen met PayPal” of “Nu betalen met Apple Pay” en de instructies opvolgen die in het nieuwe venster verschijnen

De betaling wordt volledig beveiligd door de TLS 1.0 / 1.1 / 1.2 (SSL)-protocollen, afhankelijk van je browser of mobiele apparaat.

De bestelling is pas afgerond als de bestelbevestiging per e-mail aan de klant is verzonden en nadat de volledige prijs is betaald. Trainline Europe behoudt zich het recht voor om klantbestellingen te annuleren of te weigeren in geval van een geschil betreffende een betaling van een eerdere bestelling.

Als je besluit je treinkaartje te betalen met een creditcard of betaalpas die niet verbonden is aan een Europese rekening, dan zijn de wisselkosten hiervan voor jouw rekening (zoals marges en commissie). Aanpassingen van je treinkaartje of terugbetalingen zijn mogelijk ook onderworpen aan deze wisselkosten.

Nadat je een succesvolle betaling hebt afgerond, kun je ervoor kiezen om je veilig te registreren en je creditcardgegevens op te slaan in je account door het betreffende vakje aan te kruisen. Hierdoor hoef je jouw bankgegevens bij toekomstige boekingen niet opnieuw in te voeren. Je kunt de lijst van je geregistreerde kaarten te allen tijde bekijken of verwijderen via je accountvoorkeuren.

3.6. Treinkaartjes ophalen

Als je betaling is afgerond en de bestelling bevestigd is, geeft Trainline Europe je informatie over hoe je het treinkaartje kunt verkrijgen. Trainline Europe doet zijn uiterste best om de klant zo snel mogelijk na betaling zijn treinkaartjes te leveren, voordat je trein vertrekt en maximaal binnen 48 uur. In geval van treinkaartjes uitgegeven door iDTGV en OUIGO, zal de operator zelf de treinkaartjes via e-mail naar je opsturen.
Als de treinkaartjes om welke reden dan ook, met uitzondering van overmacht of door schuld van de klant, niet binnen 48 uur na bestelbevestiging zijn ontvangen, kan de verkoop op jouw schriftelijke verzoek worden geannuleerd. De bedragen die je hebt betaald, worden vervolgens binnen veertien dagen na ontvangst van schriftelijk verzoek tot annulering teruggestort.

Ten tijde van het doen van de aankoop word je op de hoogte gesteld van het bestandsformaat waarin het geselecteerde treinkaartje naar je worden opgestuurd. Voor elk gekocht treinkaartje bevat de winkelwagen en/of bevestigingse-mail gedetailleerde informatie over het afdrukken en gebruik van de treinkaartjes. Volg deze instructies zorgvuldig op. Met name de volgende bestandsformaten worden gebruikt:

Voor meer informatie over het soort treinkaartjes verstrekt door de operators, verwijzen we je naar de algemene voorwaarden van deze operators.
Je moet ervoor zorgen dat je voorafgaand aan het instappen in de trein over je treinkaartjes beschikt. Als je geen geldig treinkaartje voor de gebruikte klasse en dienst kunt laten zien, dan moet je het corresponderende bedrag aan boord betalen, evenals een eventuele boete.
De treinkaartjes zijn niet-overdraagbaar, tenzij uitdrukkelijk anders aangegeven door Trainline Europe. Je moet ervoor zorgen dat niemand anders een kopie van jouw treinkaartje kan verkrijgen en/of afdrukken.

3.7. Tegoedbonnen

Je moet over een account beschikken om een tegoedbon te kunnen gebruiken; dit is een kredietnota die in je winkelwagen wordt geplaatst (hierna “tegoedbon” genoemd). Deze tegoedbon is niet inwisselbaar, terugvorderbaar of overdraagbaar.

3.7.1. Een tegoedbon verkrijgen

Je kunt een tegoedbon verkrijgen in ruil voor onderstaande producten en in overeenstemming met de voorwaarden die van toepassing zijn op elk product:

  • Chèque-Vacances
  • Bon Voyage SNCF [SNCF Travel Voucher]
  • Bon Thalys [Thalys Voucher]
  • Bon Billet de train SNCF [SNCF Train Ticket Voucher]
  • Bon de Réduction Voyageur SNCF [SNCF Traveller Discount Voucher]
  • Bon de Caisse SNCF [SNCF Receipt Voucher]
  • Bon de Compensation Fréquence SNCF [SNCF Frequency Compensation Voucher] en
  • Chèque Cadeau SNCF [SNCF Gift Voucher].

De verkregen tegoedbon heeft een waarde die gelijk aan de ingewisselde producten. In geval van een Bon de Caisse SNCF is de verkregen tegoedbon een jaar geldig vanaf productiedatum. In andere gevallen heeft de verkregen tegoedbon dezelfde vervaldatum als de geruilde tegoedbon

Alle tegoedbonnen die je wilt inwisselen, moet je opsturen naar het hoofdkantoor van Trainline Europe (het liefst met ontvangstbewijs) onder vermelding van je voor- en achternaam en het e-mailadres van je persoonlijke account. Je moet een ingevuld formulier dat hier verkrijgbaar is, toevoegen aan de brief (je moet inloggen op je account om het formulier te verkrijgen). Je moet de eigenaar zijn van de tegoedbonnen die je opstuurt. Als de brief ontvangen en de echtheid ervan bevestigd is, worden de tegoedbonnen binnen 30 dagen op je account bijgeschreven.
Je kunt tevens een tegoedbon ontvangen als commercieel gebaar van Trainline Europe. De verkregen tegoedbon is een jaar geldig vanaf productiedatum. Tijdens promotie-actis georganiseerd door Trainline Europe of zijn partners, kun je tegoedbonnen ontvangen met een limiet van één tegoedbon per persoon en per huishouden, de vervaldatum kan variëren. Pogingen om deze limiet te omzeilen, kunnen leiden tot sluiting van de account van de klant. Trainline Europe behoudt zich het recht vor om terugbetaling te verlangen van de bedragen van tegoedbonnen die onwettelijk verkregen en gebruikt zijn.

3.7.2. Betalen met tegoedbon

Je kunt één of meerdere tegoedbonnen gebruiken om je bestelling te betalen:

In geval van terugbetaling van een kaartje bij een bestelling die gedeeltelijk of volledig betaald is met een tegoedbon, ontvang je een nieuwe tegoedbon die 90 dagen geldig is. De waarde van deze tegoedbon mag de volledige waarde van de tegoedbonnen gebruikt ten tijde van de aankoop niet overschrijden. Restanten worden terugbetaald via de betaalmethode die je gebruikt hebt.

Let op: als de totale waarde van de tegoedbonnen die voor de betaling zijn gebruikt, groter is dan het bedrag van de terugbetaling, wordt slechts één tegoedbon aangemaakt met een geldigheidsdatum die gelijk is aan die van de tegoedbon met de laatste geldigheidsdatum (of 90 dagen als alle tegoedbonnen op het moment van terugbetaling korter dan 90 dagen geldig zijn). De waarde van deze tegoedbonnen kan niet groter zijn dan de waarde van de tegoedbonnen die voor de aankoop zijn gebruikt. Een eventueel resterend bedrag wordt via de door u gebruikte betaalmethode terugbetaald.

3.7.3. Combineerbaarheid van de tegoedbonnen

De SNCF-tegoedbonnen zijn combineerbaar met de volgende operators: Thalys, Eurostar, Lyria en Renfe-SNCF.

Thalys-tegoedbonnen mogen alleen gebruikt worden voor het boeken van een Thalys-kaartje.
Let erop dat de operators iDTGV en OUIGO het betalen van hun bestellingen met tegoedbonnen niet toestaan.

4. Vorderingen

Helaas staan de betreffende operators ons niet altijd toe om annuleringen en compensatie/terugbetalingen te verwerken voor vertraagde of geannuleerde reizen; hiervoor moet mogelijk rechtstreeks contact opgenomen worden met de operator. In het geval dat de operators ons toestaan om treinkaartjes te annuleren of een terugbetaling of compensatie namens hun te verrichten, dan zullen we dit doen. We zullen de gegevens van de betrokken operator aan jou verstrekken. Je zult je vordering rechtstreeks bij dit bedrijf moeten indienen. Deze informatie is te vinden in onderstaande tabel:


Operators Geografisch adres Adres voor vorderingen Link naar de algemene voorwaarden van de operator
SNCF 2, place aux Étoiles, 93200 Saint-Denis, Frankrijk Klantenservice SNCF – 62973 ARRAS
of
http://www.sncf.com/fr/services/service-client/formulaire-reclamation
http://www.sncf.com/fr/engagements/conditions-generales-voyageurs

 

Lyria 25, rue Titon, 75011 Parijs, Frankrijk Indien gekocht via SNCF:
Klantenservice SNCF – 62973 ARRAS
ook
http://www.tgv-lyria.com/fr/manage-your-train-booking/compensation
http://www.sncf.com/fr/engagements/conditions-generales-voyageurs

 

OUIGO 2 place de la Défense
CNIT 1
92053 Paris La Défense Cedex France
http://www.ouigo.com/contact http://www.ouigo.com/les-conditions-generales-de-vente
iDTGV 2 place de la Défense
CNIT 1
92053 Paris La Défense Cedex France
http://www.idtgv.com/idtgv/contactez-nous http://ventes.idtgv.com/CGV/idtgv/cgv-fr-FR.html
OUIBUS 38, rue de Seine, 94400 Vitry-sur-Seine http://fr.ouibus.com/fr/contact-us http://fr.ouibus.com/fr/conditions-generales-de-vente
Deutsche Bahn Servicecenter Fahrgastrechte, 60647 Frankfurt am Main, Duitsland. https://www.bahn.com/en/view/booking-information/passenger-rights/passengers-rights-claim-form.shtml https://www.bahn.com/en/view/home/info/gtc.shtml
HKX Hamburg-Köln-Express GmbH
Richmodstraße 6
50667 Köln
vasb@uxk.qr https://www.hkx.de/abb/
Thello Thello
Klantenservice
B.P. N° 10308, 75563
PARIS CEDEX 12
Frankrijk
https://www.thello.com/contact/Contact/index.html https://www.thello.com/_sitetools/sales-conditions/index.html
Trenitalia Piazza della Croce Rossa, 1, 00161 Rome, Italië http://www.trenitalia.com/tcom/Informazioni/Assistenza-e-contatti http://www.trenitalia.com/tcom/Informazioni/Condizioni-Generali-di-trasporto
NTV (Italo) Sede NTV S.p.A
Viale del Policlinico, 149/b
00161 Roma
http://www.italotreno.it/en/support-contacts

 

http://www.italotreno.it/en/terms-conditions

 

Eurostar Times House, 5 Bravingtons Walk, Kings Cross, Londen N1 9AW, Verenigd Koninkrijk https://help.eurostar.com/email http://www.eurostar.com/fr-fr/conditions-de-transport
Thalys Place Stéphanie, 20 BE – 1050 Brussel – België https://www.thalys.com/be/fr/aide#contacts

of

Service Clientèle Thalys
B.P. 14
B – 1050 Bruxelles 5
BELGIQUE

https://www.thalys.com/img/1462779243/pdf/cgt/cgt-fr.pdf
Renfe Av. Pío XII, 110. 28036, Madrid. Telefoonnummer: +34 902 320 320 http://www.renfe.com/FR/empresa/informacion_legal/index.html
Trenord TRENORD S.r.l.
Piazza Cadorna, 14
20123 Milano MI
Italia
http://www.trenord.it/en/services/contacts.aspx http://www.trenord.it/it/assistenza/condizioni-di-trasporto.aspx
SNCB Rue de France 56, 1060 Bruxelles, Belgique http://www.belgianrail.be/fr/service-clientele/contact.aspx http://www.belgianrail.be/fr/service-clientele/conditions-de-transport.aspx
NS Postbus 2372 3500 GJ Utrecht http://www.ns.nl/en/customer-service http://www.ns.nl/en/terms-conditions.html
CFL 9, place de la Gare Luxembourg, 1616 Luxemburg http://www.cfl.lu/espaces/voyageurs/fr/contacts/formulaire-de-suggestion-réclamations or (+352) 4990 – 5555 http://www.cfl.lu/espaces/voyageurs/fr/hidden-pages/conditions-l%C3%A9gales/conditions-de-transport
Alsa Alsa
C/Miguel Fleta 4, 2 28037
Madrid
https://www.alsa.es/experiencia-alsa/opina-y-contacta/contacto https://www.alsa.es/condiciones-de-la-compra
SBB Chemins de fer fédéraux suisses CFF
Voyageurs
WylerPark
Wylerstrasse 123/125
3000 Berne 65
Suisse
freivprpyvragryr@pss.pu http://www.cff.ch/groupe/les-cff-comme-partenaire-commercial/suppy-chain-management/pour-les-fournisseurs/agb.html
OBB ÖBB Customer Service
Postfach 222
1020 Vienna
Telefoonnummer: +43 5 1717 http://www.oebb.at/static/tarife/handbuch_fuer_reisen_mit_der_oebb_in_oesterreich/index.html
WESTbahn WESTbahn Europaplatz 3, 1150 Wenen, Oostenrijk https://westbahn.at/en/questions-answers-2/contact/ https://westbahn.at/sonstiges/agbs/allg-tarifbestimmungen/
DSB DSB Kundecenter Postboks 363 2630 Taastrup https://www.dsb.dk/kundeservice/ https://www.dsb.dk/om-dsb/virksomheden/forretningsbetingelser/rejseregler/

IC Bus

Servicecenter Fahrgastrechte, 60647 Frankfurt am Main, Duitsland.

https://www.bahn.com/en/view/booking-information/passenger-rights/passengers-rights-claim-form.shtml

https://www.bahn.com/en/view/home/info/gtc.shtml

Vibasa

Busbud 5425 Avenue Casgrain, Montréal, QC H2T, Canada

+34982292900

https://www.busbud.com/en/about/tos

Daibus

Busbud 5425 Avenue Casgrain, Montréal, QC H2T, Canada

+34902277999

https://www.busbud.com/en/about/tos

Linebus

Busbud 5425 Avenue Casgrain, Montréal, QC H2T, Canada

info@movelia.es

https://www.busbud.com/en/about/tos

Hife

HIFE.S.A c/Adrià d’Utrecht, 1, 43500 Tortosa (Tarragona), Spanje

https://www.hife.es/en-GB/VisualizarPreguntas

https://www.busbud.com/en/about/tos

Comes

Busbud 5425 Avenue Casgrain, Montréal, QC H2T, Canada

956 291 168

https://www.busbud.com/en/about/tos

Bus Almeria Madrid

Busbud 5425 Avenue Casgrain, Montréal, QC H2T, Canada

+34902227272

https://www.busbud.com/en/about/tos

Agreda

Busbud 5425 Avenue Casgrain, Montréal, QC H2T, Canada

+34976700599

https://www.busbud.com/en/about/tos

Avanza

Busbud 5425 Avenue Casgrain, Montréal, QC H2T, Canada

+34912722832

https://www.busbud.com/en/about/tos

Avanza – Alosa

Busbud 5425 Avenue Casgrain, Montréal, QC H2T, Canada

+34912722832

https://www.busbud.com/en/about/tos

Avanza Auto Res

Busbud 5425 Avenue Casgrain, Montréal, QC H2T, Canada

+34912722832

https://www.busbud.com/en/about/tos

Dainco

Busbud 5425 Avenue Casgrain, Montréal, QC H2T, Canada

+34923228754

https://www.busbud.com/en/about/tos

Damas

Busbud 5425 Avenue Casgrain, Montréal, QC H2T, Canada

+34902114492

https://www.busbud.com/en/about/tos

Grupo Samar

Autocares Samar, S.A., Madrid, Avenida de Andalucía Km 9

(+34) 902 25 70 25

https://www.busbud.com/en/about/tos

La Union

Busbud 5425 Avenue Casgrain, Montréal, QC H2T, Canada

+34944271111

https://www.busbud.com/en/about/tos

Lycar

Busbud 5425 Avenue Casgrain, Montréal, QC H2T, Canada

968 29 19 11

https://www.busbud.com/en/about/tos

Le Bus Direct

Aérolis (Le Bus Direct)

Lieu-Dit La Maladrerie, Rue de Paris, 77990 Le Mesnil Amelot, Frankrijk

Aérolis – Le Bus Direct

Service Relations Clientèle

Lieu-dit La Maladrerie – rue de Paris

77990 Le Mesnil Amelot

http://www.lebusdirect.com/en/conditions-generales-transport.html

Fiumicino Express

+39 3913998081

https://fiumicinoexpress.rezdy.com/terms

Autostradale

Autostradale

Via Antonio Gramsci, 2, 20016 Pero MI

https://www.autostradale.it/Contatti.aspx

https://autostradale.it/Images/condizioni-generali-viaggio.pdf

Marozzi

Travel and Tourism MAROZZI Srl – Via B. Buozzi n. 36 – 70132 BARI

https://www.marozzivt.it/contatti

https://www.marozzivt.it/informazioni/areaclienti?sezione=

Baltour

Baltour

C.da Piano Delfico – 64100 Teramo (TE)

info@baltour.it

http://en.baltour.it/General-terms-and-conditions-of-transportation/475-1-en.html

Aisa Busbud 5425 Avenue Casgrain, Montréal, QC H2T, Canada info@movelia.es https://www.busbud.com/en/about/tos
Almeria-Murcia Bus SL Busbud 5425 Avenue Casgrain, Montréal, QC H2T, Canada info@movelia.es https://www.busbud.com/en/about/tos
ALSA / Comes Busbud 5425 Avenue Casgrain, Montréal, QC H2T, Canada info@movelia.es https://www.busbud.com/en/about/tos
Alsa – Conda Busbud 5425 Avenue Casgrain, Montréal, QC H2T, Canada info@movelia.es https://www.busbud.com/en/about/tos
Autocares Lazara Busbud 5425 Avenue Casgrain, Montréal, QC H2T, Canada info@movelia.es https://www.busbud.com/en/about/tos
Avanza – ALISA Busbud 5425 Avenue Casgrain, Montréal, QC H2T, Canada info@movelia.es https://www.busbud.com/en/about/tos
Avanza – Llorente Busbud 5425 Avenue Casgrain, Montréal, QC H2T, Canada info@movelia.es https://www.busbud.com/en/about/tos
Calecar-Intercar Busbud 5425 Avenue Casgrain, Montréal, QC H2T, Canada info@movelia.es https://www.busbud.com/en/about/tos
Conda Busbud 5425 Avenue Casgrain, Montréal, QC H2T, Canada info@movelia.es https://www.busbud.com/en/about/tos
Cooperativa Interurbana Andorrana SA Busbud 5425 Avenue Casgrain, Montréal, QC H2T, Canada info@movelia.es https://www.busbud.com/en/about/tos
La Burundesa Busbud 5425 Avenue Casgrain, Montréal, QC H2T, Canada info@movelia.es https://www.busbud.com/en/about/tos
La Serrana Busbud 5425 Avenue Casgrain, Montréal, QC H2T, Canada info@movelia.es https://www.busbud.com/en/about/tos
La Sepulvedana Busbud 5425 Avenue Casgrain, Montréal, QC H2T, Canada info@movelia.es https://www.busbud.com/en/about/tos
Le Basque Bondissant Busbud 5425 Avenue Casgrain, Montréal, QC H2T, Canada info@movelia.es https://www.busbud.com/en/about/tos
Leda Busbud 5425 Avenue Casgrain, Montréal, QC H2T, Canada http://www.leda.es/contacto/reclamaciones/ http://www.leda.es/servicios-generales/condiciones-de-tarifa/
Interbus Badajoz Busbud 5425 Avenue Casgrain, Montréal, QC H2T, Canada info@movelia.es https://www.busbud.com/en/about/tos
Saiz tour Busbud 5425 Avenue Casgrain, Montréal, QC H2T, Canada info@movelia.es https://www.busbud.com/en/about/tos
Socibus Estación Sur de Autobuses Rue Méndez Álvaro, 83 28045 Madrid socibus@socibus.es http://socibus.es/wp/fr/informacion/condiciones-de-compra/
Subus Busbud 5425 Avenue Casgrain, Montréal, QC H2T, Canada info@movelia.es https://www.busbud.com/en/about/tos
National Express National Express Group PLC, National Express House, Birmingham Coach Station, Mill Lane, Digbeth, Birmingham, B5 6DD, Royaume-Uni http://www.nationalexpress.com/help-and-advice/contact-us.aspx http://www.nationalexpress.com/help-and-advice/about-us/terms-and-conditions.aspx

 

4.1. Annuleringen en terugbetalingen

De treinkaartjes vallen uitsluitend onder de annulerings- en terugbetalingsvoorwaarden verstrekt door de verschillende operators voor elk soort treinkaartje. Voordat je de treinkaartjes selecteert, zullen we je op de hoogte brengen van de essentiële eigenschappen hiervan. Voor meer informatie raden we je aan om de algemene voorwaarden van de relevante operator te bekijken om te verzekeren dat het kaartje dat je koopt voldoet aan je wensen.

Terugbetalingen zijn afhankelijk van het voldoen aan de annuleringsvoorwaarden van de relevante operator; je vindt deze voor elke operator in bovenstaande tabel. Let erop dat de operator mogelijk annuleringskosten in rekening brengt. Als je vragen hebt over het wijzigen of annuleren van je treinkaartjes, neem dat eerst contact op met de klantenservice door te klikken op onderstaande link: www.trainline.nl/contact voordat je contact opneemt met de operators.

4.2. Compensatie voor vertraagde of geannuleerde reizen

Als de dienst waarvoor je een boeking hebt gedaan, wordt geannuleerd of ernstig verstoord is, kun je mogelijk een compensatie of terugbetaling ontvangen. Dit is afhankelijk van de algemene voorwaarden van de respectievelijke operators. Deze algemene voorwaarden kun je inkijken tijdens de bestelfase en voordat je een betaling uitvoert.

In het geval dat de operators ons toestaan om een terugbetaling of compensatie namens hun te verrichten, dan zullen we dit doen. We zullen de gegevens van de betrokken operator aan jou verstrekken. Je zult je vordering rechtstreeks bij dit bedrijf moeten indienen.

4.3. Aansprakelijkheid

De vervoersdiensten wat betreft de treinkaartjes gekocht via de boekingsdienst, worden aan je geleverd door de operators. De algemene voorwaarden opgesteld door de relevante operator zijn van toepassing op alle vervoersdiensten die aan jou geleverd worden in overeenstemming met de treinkaartjes die je geboekt hebt via de boekingsdienst. We raden je aan om deze algemene voorwaarden goed door te lezen voordat je je kaartjes boekt.
Let er tevens op dat je financieel aansprakelijk bent voor alle boekingen gemaakt via de boekingsdienst vanuit jouw account, evenals redelijke en voorziene verliezen geleden door Trainline Europe, als gevolg van schending van de algemene voorwaarden door jou en jouw nalatigheid bij het gebruik van de boekingsdienst (waaronder het opzettelijk of nalatig andere personen toestemming geven om jouw account te gebruiken).

Trainline handelt uitsluitend als officiële tussenpersoon namens de operators benoemd in clausule 2. Trainline levert geen vervoersdiensten en is uitsluitend verantwoordelijk voor de levering van de boekingsdienst.

5. Herroepingsrecht

Je wordt erop attent gemaakt dat volgens de consumentenwetgeving kaartjes niet onderhevig zijn aan het herroepingsrecht.

6. Hyperlinks

De website en mobiele apps bevatten links naar andere websites en apps van derden. De gelinkte websites en apps worden niet beheerd door Trainline Europe en Trainline Europe is niet verantwoordelijk voor de inhoud van deze gelinkte websites en apps. Trainline Europe levert deze links voor het gemak van de klant, en een link betekent niet dat Trainline Europe de gelinkte website voorstelt of aanraadt of dat Trainline Europe een affiliate is van deze website.

7. Toepasselijk recht

Deze algemene voorwaarden vallen onder het Franse recht, onverminderd dwingende voorschriften van de wetten van het land waarin de klant woonachtig is.

8. Geschillen

Alle geschillen die voortkomen uit deze algemene voorwaarden wat betreft geldigheid, interpretatie, uitvoering, annulering, gevolgen en resultaten moeten voorafgaand aan Trainline Europe gecommuniceerd worden, om zo tot een wederzijdse afspraak te komen. Geschillen die niet op deze manier opgelost kunnen worden, worden doorverwezen naar de rechtbank met jurisdictie die valt onder het gemene recht.

9. Bemiddeling

Hierbij informeren we je dat je een beroep kunt doen op bemiddeling, met name bij de bemiddelaar voor reizen en tourisme:

Mr Jean-Pierre Teyssier.
MTV Médiation Tourisme Voyage – P.O. Box 80 303
75 823 Paris Cedex 17

http://www.mtv.travel

10. Bewijs

Er wordt nadrukkelijk overeengekomen dat gegevens in het systeem van Trainline Europe gebruikt kunnen worden als bewijs met betrekking tot bestellingen, aanvragen en andere factoren gerelateerd aan de website en mobiele apps. Dergelijke gegevens mogen rechtsgeldig geproduceerd worden als bewijs, met name in wettelijke handelwijzen, en op dezelfde manier als geschreven documenten.

11. Acceptatie van de algemene voorwaarden

Je erkent dat je deze algemene voorwaarden voorafgaand aan de uitvoering van de bestelling in leesbare en begrijpelijke vorm hebt ontvangen.
Het plaatsen van een bestelling op de website of mobiele apps vereist volledige naleving en acceptatie van deze algemene voorwaarden en een verplichting om de bestelde treinkaartjes te betalen, wat nadrukkelijk geaccepteerd wordt door de klant.
Gezien dit mogelijk onderhevig is aan wijzigingen op een later tijdstip, is de versie die van toepassing is ten tijde van je aankoop, de versie die van kracht is op de website op de datum waarop de bestelling uitgevoerd is. We vereisen dat je de meest recente versie van deze algemene voorwaarden op het moment van boeken accepteert. Als je niet akkoord gaat met de wijzigingen die we aanbrengen in deze algemene voorwaarden, moet je het gebruik van de boekingsdienst, website en mobiele apps stoppen.

12. Trainline for Business

Trainline Europe biedt een dienst genaamd Trainline for Business ; deze dienst is uitsluitend gericht op zakelijke klanten (hierna “zakelijke klant” genoemd).

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op de dienst Trainline for Business en zijn onderhevig aan specifieke beschikkingen zoals hieronder weergegeven. In geval van een conflict tussen de specifieke beschikkingen hieronder en de algemene voorwaarden, dan hebben de specifieke beschikkingen voorrang.

Om Trainline for Business te kunnen gebruiken, moet de zakelijke klant een zakelijke account aanmaken door de naam van zijn/haar bedrijf en andere gegevens op te geven in de hiervoor bedoelde sectie van de website (hierna “de organisatie” genoemd). De zakelijke klant kan vervolgens een collega’s uitnodigen om Trainline for Business te gebruiken.

12.1. Proefperiode

Het gebruik van de dienst Trainline for Business is gratis gedurende een proefperiode van twee maanden vanaf de datum waarop de zakelijke account is aangemaakt. Na deze twee maanden is het niet meer mogelijk om nieuwe treinkaartjes te kopen zonder abonnement. Treinkaartjes die echter voorafgaand aan deze datum zijn gekocht door de organisatie, blijven beschikbaar.

12.2. Abonnement

Om Trainline for Business na de proefperiode te kunnen gebruiken, moet de organisatie voor elke actieve reiziger een abonnement nemen. Een actieve passagier is de ontvanger van een treinkaartje gekocht met behulp van een zakelijke account (hierna “actieve passagier” genoemd).

Met het abonnement kunnen treinkaartjes gekocht worden namens de actieve passagier, zonder aanvullende kosten en gedurende de volledige duur van de abonnementsperiode.

Er worden standaard twee abonnementsvormen aangeboden:

De abonnementsperiode begint op de dag waarop de eerste boeking is geplaatst namens een collega, die vervolgens de actieve reiziger wordt.

Trainline Europe behoudt zich het recht voor om verschillende abonnementsvormen aan te bieden aan de organisaties.

De organisatie kan een nieuw soort abonnement starten, indien gewenst. Uitsluitend nieuw geactiveerde reizigers ontvangen het nieuw gekozen abonnement. De abonnementsperiode van reeds actieve reizigers wordt niet gewijzigd.

Let erop dat wij mogelijk persoonlijke informatie die aan ons geleverd is via Trainline for Business kunnen delen met je werkgever of het reisbureau van je werkgever als je treinkaartjes koopt met Trainline for Business.

12.3. Facturering

Op de eerste dag van elke maand dient de organisatie het abonnement te betalen voor elke actieve passagier die gedurende de voorgaande maand geactiveerd werd. Wanneer een betaling langer dan 15 dagen vertraagd is, mag Trainline Europe alle toegang tot de dienst Trainline for Business voor de klant blokkeren.

12.4. Dienstverlening stoppen

De organisatie mag het gebruik van de dienst Trainline for Business naar wens stoppen door per e-mail contact op te nemen met Trainline Europe. Trainline Europe mag ook stoppen met het aanbieden van de dienst Trainline for Business aan de hand van een eenvoudige melding aan de organisatie.

Als de dienst stopgezet wordt, is het niet langer mogelijk om een nieuwe reiziger te activeren. Alleen reeds actieve reizigers mogen doorgaan met het gebruik van de dienst tot het eind van hun respectievelijke abonnementsperiode.

Trainline Europe mag tevens de dienst stoppen na kennisgeving aan de organisatie met een opzegtermijn van één (1) maand. In geval van overmacht of in geval van schending van de algemene voorwaarden door de organisatie, kan Trainline Europe ook met directe ingang stoppen met de dienstverlening.

Trainline Europe biedt geen terugbetaling voor abonnementen die mogelijk nog doorlopen ten tijde van het stopzetten van de dienstverlening.

12.5. Toepasselijk recht

Het gebruik van de dienst Trainline for Business valt onder het Franse recht.

Bij alle geschillen die mogelijk ontstaan door het gebruik van de dienst Trainline for Business moeten Trainline Europe en de organisatie eerst proberen deze minnelijk te schikken. Geschillen die niet op deze manier opgelost kunnen worden, vallen onder de jurisdictie van de handelsrechtbank van Parijs.

13. Gebruik van de website en mobiele applicatie

We geven je toestemming om de mobiele applicatie op je mobiele telefoon te downloaden, installeren en gebruiken zodat je in overeenstemming met deze algemene voorwaarden toegang krijgt tot de boekingsdienst. De mobiele applicaties moeten gedownload worden in de App Store of Google Play.

13.1. Gebruik door de klant

Alle kosten voor toegang tot de boekingsdienst (bijvoorbeeld tarieven voor internettoegang of tarieven voor mobiele gegevens) zijn voor kosten van de gebruiker. Hoewel we geprobeerd hebben om de app geschikt te maken voor de meeste soorten mobiele telefoons, is dit niet helemaal gelukt. Een lijst met compatibele telefoons is voorafgaand aan het downloaden beschikbaar.
We ondernemen stappen om te verzekeren dat de website en mobiele applicaties geen computervirussen en andere kwaadaardige programma’s bevatten. Gezien de aard van de netwerken, kunnen we echter geen garanties doen wat dit betreft en adviseren we je om jezelf te beschermen tegen alle computervirussen en andere kwaadaardige programma’s die mogelijk overgebracht kunnen worden op jouw computer na gebruik van de website of de website van derden, evenals tegen virussen en kwaadaardige programma’s die mogelijk overgebracht zijn op je telefoon na gebruik van de website en mobiele applicaties. We kunnen de beschikbaarheid van de website en mobiele applicaties niet garanderen, in het bijzonder in het geval van overmacht of een fout door derden. Je stemt ermee in dat we de website, mobiele applicaties of boekingsdienst mogelijk offline zetten voor onderhoudswerkzaamheden, als we dit noodzakelijk achten.

We werken de mobiele applicaties regelmatig bij en raden je aan om alle gepubliceerde updates te downloaden en te installeren, aangezien we geen garanties kunnen leveren voor de correctie van fouten in oudere versies van de mobiele applicaties.

13.2. Intellectueel eigendom

Toegang tot de website en mobiele applicaties geeft geen intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot de website en mobiele applicaties; de gebruiker heeft uitsluitend het recht om deze te gebruiken in overeenstemming met deze algemene voorwaarden. In geen enkel geval mag de gebruiker de hele of gedeelten van de website en mobiele applicaties zonder vooraf gegeven geschreven toestemming van Trainline Europe of zijn dochterondernemingen reproduceren, vertegenwoordigen, wijzigen, doorsturen, publiceren of aanpassen op welk soort medium en op welke manier dan ook. Gebruik van de hele of gedeelten van de website en mobiele applicaties zonder vooraf gegeven toestemming van Trainline Europe op welke manier dan ook, is mogelijk onderhevig aan passende maatregelen, met name inbreukprocedures.
Het gebruik van een geautomatiseerd systeem of geautomatiseerde software met tot doel het onttrekken van informatie van de website of mobiele applicaties (inclusief verzamelen en directe toegang tot API) is verboden zonder de vooraf gegeven geschreven toestemming van Trainline Europe.